sobota 2. října 2010

Sirenia: melodie ze země mrtvých

Norská formace Sirenia je známá střídáním osob na pozici hlavní vokalistky. Posledních pár let s nimi však zůstává španělská zpěvačka Ailyn, která s kapelou už nahrála předchozí album "The 13th Floor" (2009). V současnosti se Sirenia nachází ve studiu a pracuje na novince "The Enigma of Life".



Ta holka: Monika Pedersen (do 2007) / Ailyn (nyní)
Založeno: 2001
Země původu: Norsko
Žánr: gothic metal
Diskografie: At Sixes and Sevens (2002), An Elixir for Existence (2004), Nine Destinies and a Downfall (2007), The 13th Floor (2009), The Enigma of Life (očekáváno v r. 2011)
Loved tracks: Seven Keys and Nine Doors, The Other Side, Downfall
Web: www.sirenia.no

Moje mladší sestra byla po dlouhé roky v mé paměti zafixována jako osoba, která si vystřihuje z časopisů články o Avril Lavigne (kdybys sem někdy přišla, Ivo... nic špatnýho to neznamená! :)) a tak mě celkem šokovalo, když jednou dorazila domů a začala mi vykládat o nové hudbě, kterou objevila, totiž... o Nightwish a o Sirenii. "Je to klip, kde zpěvačka posílá svou malou sestřičku zpátky na 'druhou stranu' ze země mrtvých, to si musíš najít!" přesvědčovala mě. Jaké překvápko to bylo, když jsem podle zmíněného songu ("The Other Side") zjistila, že ta hudba mi opravdu cosi říká. CD "Nine Destinies and a Downfall" okamžitě putovalo na disk a vypálit. Jen ať si drahé sestře navyká na severský metal, to nemůže nikdy uškodit! Tak.

Obecně doporučuji tuto kapelu zejména lidem, co jsou už gothic metalem a věcmi obdobnými aspoň trochu načichlí. Sirenia bohužel totiž nedisponuje tak "okatě chytlavými" melodiemi jako již výše zmiňovaní Nightwish a jejich sestava trpí častými personálními změnami, tudíž nemají šanci ukotvit svou vizuální prezentaci na jasně známé tváři zpěvačky jako třeba Epica se svou typickou ohňovlasou Simone. Na pozici zpěvačky se během let prostřídaly Fabienne Gondamin, Henriette Bordvik, Monika Pedersen a v současnosti Ailyn (vlastním jménem Pilar Giménez García). Zmíněné a podle mě asi nejlepší album "Nine Destinies and a Downfall" nazpívala právě Monika Pedersen. Narozdíl od novějšího počinu "The 13th Floor" (2009) mě Destinies docela nadchly, takže doporučuji. Uvidíme, co bude dál.
Publikováno 8.4.2009

Žádné komentáře:

Okomentovat