středa 1. srpna 2012

Emilie Autumn: pulzující šílenství v hlavě

O Emilii a jejím přitažlivém šílenství jsem psala už před několika lety, když jsem se poprvé ponořila do její tvorby, kterou sama označuje jako victorian industrial. Po vydání velice úspěšného alba Opheliac (2006), kompilaci Laced/Unlaced a několika dalších projektech se po ní však slehla zem. Extravagantní umělkyně na svém blogu nedávno přiznala, že její pokus o sebevraždu a následná hospitalizace na psychiatrickém oddělení neproběhly před vydáním Opheliac, i když to lidé celou dobu předpokládali. Bylo to až potom.



Nové album Fight Like a Girl, které vyšlo před několika dny (24.7.2012), pojednává právě o tom. Je tam léčebna, zvaná Asylum, z níž už nikdy neutečete. Je tam šílenství v hlavě, pobyt na oddělení s maximální ostrahou, experimentální léčba, z níž je člověku špatně, samota, elektrošoky, drogy, které jsou tvůj jediný přítel, rezavá ocelová stříkačka. Šílenci jako ty by se neměli rozmnožovat, takže tě sterilizujeme. Vyhrň si sukni - a ano, bude to bolet.


Emilie si v léčebně vyprosila od ošetřující sestry červenou pastelku, kterou si tajně psala deník. Dějiny napsané tužkou je lehké vymazat, ale pastelka zůstane navždy. Osobní zkušenosti i "fiktivní" příběhy dívky jménem Emily z viktoriánského blázince, jejíž životní linie se prolíná s autobiografií Emilie, byly zpracovány v šílené ilustrované knize The Asylum for Wayward Victorian Girls.

Nové album jsem poslouchala jeden den. Druhý den jsem odeslala online objednávku, abych měla k dispozici fyzické album coby artefakt (ochotné krysy z jejího e-shopu ho vyexpedovaly ještě ten den :)). Emilie už tweetovala fotky, jak to vypadá a je to nádhera. V mezičase jsem začala zkoumat významy textů. Běhají mi z toho věci po zádech. Toto album má potenciál ze mě udělat ještě většího fanouška, než jsem byla doposud. Začala jsem Emiliina písmenka skutečně číst.

Škoda, přeškoda, že mi utekl ten březnový koncert!

Zajímavé odkazy:
http://musicserver.cz/clanek/39891/Emilie-Autumn-Fight-Like-A-Girl/
http://eaczech.tym.cz


3 komentáře:

  1. Dost uvažuju, že po tomhle článku si od ní konečně pustím celé album :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší! Doufám, že k tomu nakonec došlo :)

      Vymazat
  2. EDIT: viděla jsem live a bylo to super.

    OdpovědětVymazat