pondělí 4. října 2010

Paramore: je to oranžové? je to pop?

Skupinu Paramore si zřejmě zafixujete hlavně díky jejich oranžovovlasé frontwoman, které je všude plno. Koncem minulého roku vyšlo jejich nové album, tudíž jich letos bylo pořád plno i ve všech televizích. Ale někdy si trochu toho popíku dát musíme; někteří tomu říkají i "pop punk". Je to lehčí, ale dobré.

Ta holka: Hayley Williams
Založeno: 2003
Země původu: USA
Žánr: pop/rock
Diskografie: All We Know Is Falling (2005), Riot! (2007), Brand New Eyes (2009)
Loved tracks: Hallelujah, Emergency, All I Wanted, The Only Exception, Decode, Crushcrushcrush
Web: www.paramore.net

Když jsem se v roce 2007 přestěhovala do nového podnájmu, měla jsem jenom postel, skříň a počítač. A zničehonic velký vlastní pokoj. A pak naštěstí i internet, i když můj počítač byl strašně stará křapka s minimálním diskovým prostorem a vybavením. Měla jsem v něm asi čtyři alba empétrojek, protože víc se tam nevešlo - a jedním z nich bylo i RIOT! od Paramore.

Tahle hudba mě zachránila, když jsem myslela, že mi z toho všeho bude už hrabat. Byla akční, optimistická, málo depresivní a hodně kytarová. V popředí stála krásná zrzavá ženská a celkově se při poslechu Paramore hodně dobře pracovalo na čemkoli. To bylo někdy v létě. O Paramore jsem netušila žádná fakta, protože jsem měla práci se všemi novinkami kolem svého webu o Evanescence. Ale pak Paramore vyhráli nějaké ceny a najednou byli všude. I v televizi (a to se na ni moc často nedívám). A na všech možných blogískách. Tenhle nástup slávy mě vždycky hrozně děsí, a tak jsem to radši nějakou dobu neposlouchala... tedy dokud jsem nepotkala Decode, což je skvělý song.

Ústřední postavou je zpěvačka Hayley Williams, kolem které skupina Paramore vznikla. Nejen že ta slečna má naprosto úžasné vlasy a energické vystupování, ale hlavně je velice mladá - je jí teprve něco málo nad dvacet. Ten největší humbuk kolem ní se tedy začal dít ještě v těžce pubertálním stadiu, nicméně vypadá to dobře - Hayley stále nebere drogy, neválí se po Los Angeles opilá atakdále. Už jen proto tuhle skupinu musím doporučit :) Pokud Paramore dosud neznáte, zařaďte si je do škatulky rock, punk nebo tzv. pop punk. Asi nejpodobnější jsou jim Flyleaf, zalíbit se můžou i rockovějším vyznavačům Avril Lavigne a kvůli odhodlanému projevu vokalistky je doporučím rozhodně i fanouškům Evanescence.

Mnou asi nejčastěji poslouchané RIOT! je druhým albovým počinem této americké skupiny - jejich debut se jmenoval "All We Know Is Falling" a vyšel v roce 2005. Poslední deska "Brand New Eyes" vyšla 29. září 2009. I když jsem si ji zatím pustila jen párkrát, líbila se mi a v televizi se skoro neustále prohání Hayley se žárovkou v klipu k "Ignorance", takže to bude asi dobré a lidi to chtějí. Jen směle do toho.
Publikováno 29.11.2009

Související článek u mě na blogu: Rudovlasé ženy

Žádné komentáře:

Okomentovat